Korištenje mobitela tokom namaza

PITANJE

Ako čovjek želi da klanja  nafilu namaz hatmom, a nije hafiz, i u tu svrhu koristi Mushaf ili Kur'an na mobitelu, da li je namaz ispravan?

ODGOVOR

Suština namaza (kako farzova tako i nafila) ogleda se prije svega u iskazivanju pokornosti, skrušenosti i predanosti Allahu dž.š. Ova stanja duše odražavaju se i potvrđuju kroz skrušenost tijela, odnosno obavljanjem određenih tjelesnih radnji koje su propisane radi postizanja spomenutog cilja. Budući da držanje i listanje Mushafa, njegovo ostavljanje i uzimanje prilikom rukua, sedžde i ustajanja sa sedžde zahtijeva više tjelesnih radnji koje nisu propisani sastavni dio namaza, one se, prema propisu u našem mezhebu, tretiraju bespotrebnim viškom radnji koje remete njegovu propisanu formu. Slično je i sa učenjem gledajući u mobitel. Učenje Kur'ana u namazu, kao jedan od njegovih ruknova, nema veću vrijednost u odnosu na druge ruknove, što ne znači da duže učenje Kur'ana u namazu nije poželjno, posebno kada osoba klanja individualno. Sevap od učenja Kur'ana mimo namaza nije bitno manji od sevapa za učenje (kiraet) u namazu. Nakon obavljenog namaza osoba može učiti iz Mushafa koliko želi i koliko joj to prilike dopuštaju i tako proučiti cijeli Kur'an (hatmu). Tako proučena hatma neće biti manje vrijedna od proučene hatme u namazu. A Allah najbolje zna.

15.11.2019.