Sura Et-Tevba, 1. ajet
AJET
بَرَآءَةٌ مِّنَ ٱللَّهِ وَرَسُولِهِۦٓ إِلَى ٱلَّذِينَ عَٰهَدتُّم مِّنَ ٱلْمُشْرِكِينَ ﴿١﴾
PREVOD - Besim Korkut
Obznana od Allaha i Njegova Poslanika onim mnogobošcima s kojima ste zaključili ugovore:
PREVOD - Enes Karić
Evo obznane od Allaha i Njegova Poslanika onim mnogobošcima s kojima ugovor sklopili ste.
PREVOD - Muhamed Mehanović
Ovo je obznana o prestanku zaštite, od Allaha i Njegova Poslanika, onim višebošcima s kojima ste zaključili ugovore.
PREVOD - Saheeh International (English)
(1) [This is a declaration of] disassociation, from Allāh and His Messenger, to those with whom you had made a treaty among the polytheists.[461]
PREVOD - Bubenheim (Deutsche)
Eine Lossagung von Seiten Allahs und Seines Gesandten an diejenigen unter den Götzendienern, mit denen ihr einen Vertrag abgeschlossen habt.
TEFSIR - Ibn Džuzejj el-Kilbi el-Endelusi
ET-TEVBE(Pokajanje) Sura Et-Tevbe objavljena u Medini, osim dva posljednja ajeta, koji su objavljeni u Mekki; ima 129 ajeta; objavljena poslije sure el-Ma'ide Ova sura se naziva i et-Tevbe (Pokajanje), kao i el-Fadiha (Sura koja sramoti) jer je ona razotkrila tajne licemjera. Rukopisne verzije mushafa i eksperti za kiraete saglasni su da se na početku ove sure ne nalazi Bismilla. Postoje različita mišljenja o tome šta je razlog izostavljanja Bismille na početku ove sure. Osman ibn Affan kaže: ''Značenja ove sure su slična značenjima sure el-Enfal, zato što su se u vrijeme Allahovoga Poslanika, s.a.v.s., učile zajedno, spojio sam ih i stavio među sedam dugih sura''. Ashabi su imali različita mišljenja oko toga da li su to dvije sure ili, pak, jedna sura, pa je zato izostavljena Bismilla na početku sure Beraetun. Ali ibn Ebi Talib je rekao: ''Bismilla je sigurnost, a sura Beraetun je objavljena o ratu, i zato ona nije počela sa sigurnošću''. Obznana od Allaha i Poslanika Njegovoga – Pod beraetun (obznanom) misli se na obznanu odricanja od mnogobožaca; onim mnogobošcima s kojima ste zaključili ugovore: – Značenje je da obznana dolazi od Allaha, dž.š., i Njegovoga Poslanika mnogobošcima sa kojima ste zaključili ugovore. Zaključivanje ugovora pripisano je muslimanima, a to je učinio Vjerovjesnik, s.a.v.s., u ime njih, pa kao da su oni ti koji su zaključili ugovore sa mnogobošcima. Vjerovjesnik, s.a.v.s., bijaše sa mnogobošcima zaključio ugovore do vremenski određenog roka. Bilo je onih koji su izvršili ugovor pa je Uzvišeni Allah naredio Muhammedu, s.a.v.s., da ispoštuje ugovor do njegovog vremenskog roka, a bilo je i onih koji su prekršili ugovor, ili samo što ga nisu prekršili, pa je njima dat rok od četiri mjeseca, a poslije toga ugovor više nije na snazi.
TEFSIR - Ibn Kesir
"Obznana od Allaha i Njegova Poslanika onim mnogobošcima s kojima ste zaključili ugovore." Komentar ajeta: Ova časna sura jedna je od posljednjih koje su objavljene Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., kao što prenosi El-Buhari da je rekao: (426) Posljednji ajet koji je objavljen jeste: "Oni traže od tebe tumačenje reci: 'Allah će vam kazati propis o kelali'"; a posljednja je objavljena sura: "Beraeh" - Obznana. Ona ne počinje bismillom, jer ashabi nisu pisali bismillu na njenom početku u vladarevom Mushafu povodeći se u tome za vođom vjernika Osmanom bin Afanom, r. a. Prenosi Et-Tirmizi od Ibn-Abbasa sažeto: (427) "Da je on pitao vođu vjernika Osmana bin Afana o nerastavljanju između sure El-Enfal i sure Et-Tevbe sa 'Bismillahi - rahmani - rahim'. Pa je rekao Osman: sura El-Enfal je bila među prvima koje su objavljene u Medini, a sura Beraeh među posljednjim što je objavljeno od Kur'ana. Njena su kazivanja bila slična kazivanjima u suri Beraeh i bojao sam se da nisu od nje same, i preselio je Allahov Poslanik, s.a.v.s., a nije nam objasnio da je ona (bismilla) iz nje (sure Et-Tevbe), zbog toga sam ih spojio i nisam napisao između njih dvije 'Bismillahi – rahmani – rahim', a stavio sam je u sedam dugih sura." Slično njemu prenose Imam Ahmed, Ebu-Davud, En-Nesai i Ibn-Hiban u njegovom Sahihu i El-Hakim u njegovom Mustedreku drugim predajnim putem i rekao je da su lanci prenosilaca sahih, ali ga ne bilježe Buhari i Muslim. Početak ove sure objavljen je Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., nakon što se vratio iz Bitke na Tebuku i namjeravao otići na hadž, zatim je spomenuto da se mušrici spremaju iste godine u sezoni hadža obaviti to po njihovom običaju: obilaziti oko svete kuće goli, i Poslanik, s.a.v.s., nije volio miješati se sa njima, pa je poslao Ebu-Bekra es-Sidika, r.a., kao vodiča na hadž te godine da pokaže ljudima njihove obrede hadža i da pouči mušrike da nedolaze na hadž poslije ove godine i da naglasi ljudima: "Obznana od Allaha i Njegova Poslanika". Kada se vratio, poslao je Aliju bin Ebi-Taliba kao dostavljača od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., zato što je bio u srodstvu s njim. Allahov govor: "Obznana od Allaha i Njegova Poslanika", znači obznanu od Allaha, dž.š., i Njegovog Poslanika o prestanku sigurnosti i ugovora. "Onim mnogobošcima s kojima ste zaključili ugovore."