Idi na ajet

Sura El-Kijama, 1. ajet

AJET

لَآ أُقْسِمُ بِيَوْمِ ٱلْقِيَٰمَةِ ﴿١﴾

PREVOD - Besim Korkut

Kunem se Danom kada Smak svijeta nastupi

PREVOD - Enes Karić

Ne! Kunem se Danom Sudnjim,

PREVOD - Muhamed Mehanović

Kunem se Kijametskim danom

PREVOD - Saheeh International (English)

(1) I swear by the Day of Resurrection

PREVOD - Bubenheim (Deutsche)

Nein! Ich schwöre beim Tag der Auferstehung.

TEFSIR - Ibn Džuzejj el-Kilbi el-Endelusi

Sura EL-KIJAME (Sudnji dan) Objavljena u Mekki; sadrži 40 ajeta; objavljena poslije sure el-Karia. Kunem se Sudnjim danom! – U prva dva ajeta riječi lā uksimu znače: kunem se! A čestica lā je dodatak u službi pojačanja zakletve (te'kidu'l-kasem).

TEFSIR - Ibn Kesir

Sura EL-KIJAME (Sudnji dan) Kunem se Danom kada Smak svijeta nastupi Komentar ajeta: Više puta je naprijed spomenuto da je dozvoljena u odričnom obliku upotreba ispred zakletve da bi se pojačala negacija. Ono čime se zaklinje ovdje jeste potvrda Sudnjeg dana i odgovor na neosnovane tvrdnje nekih neznalica koji misle da tijela neće biti proživljena. Stoga Allah, dž.š., veli: "Kunem se Danom kada Smak svijeta nastupi i kunem se dušom koja sebe kori." Allah, dž.š., kune se Kijametskim danom i dušom koja sebe kori, unatoč tome što neki smatraju da se kune Kijametskim danom, ali ne i dušom koja sebe kori. Stvari su poznate što se tiče Kijametskog dana; međutim, razilaze se komentatori o pitanju duše koja sebe kori. Onaj ko je stvorio ponovo će vratiti prvobitno stanje, a oni koji poriču proživljenje neće imati izlaz spasa od vatre. Neki od njih kažu: "Vjernik sam sebe kori a nevjernik ustrajava u svojim grijesima idući dalje i ne koreći sebe!" Drugi kažu: "Značenja su približna, a najbliže značenje koje se može shvatiti iz vanjskog značenja jeste da je duša koja sebe kori ona koja kori osobu kojoj pripada zbog učinjenih dobrih djela, ali i zbog lošeg,1 i kaje se zbog onoga što joj je promaklo. Ovaj stav zastupa Ibn-Džerir. 1 Riječi koja kori osobu kojoj pripada zbog učinjenih dobrih i locccih djela. Znači kori osobu koja nije učinila više dobrih djela i kori, takocer, osobu koja je učinila neko loše djelo zbog toga što ga je učinila. Ona mu naređuje da se pokaje za propušteno i da zatra`i oprosta i donese iskrenu tevbu.