Sura Et-Tahrim, 1. ajet
AJET
يَٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِىُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَآ أَحَلَّ ٱللَّهُ لَكَ ۖ تَبْتَغِى مَرْضَاتَ أَزْوَٰجِكَ ۚ وَٱللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿١﴾
PREVOD - Besim Korkut
O Vjerovjesniče, zašto sebi uskraćuješ ono što ti je Allah dozvolio – u nastojanju da žene svoje zadovoljiš? A Allah prašta i samilostan je.
PREVOD - Enes Karić
O Vjerovjesniče, zašto zabranjuješ sebi ono što je Allah dopustio tebi, u nastojanju da ženama udovoljiš svojim! A Allah prašta i samilostan je!
PREVOD - Muhamed Mehanović
O Vjerovjesniče, zašto sebi zabranjuješ ono što ti je Allah dozvolio-želeći zadovoljstvo svojih supruga? A Allah je Onaj Koji oprašta grijehe i milostiv je.
PREVOD - Saheeh International (English)
(1) O Prophet, why do you prohibit [yourself from] what Allāh has made lawful for you, seeking the approval of your wives? And Allāh is Forgiving and Merciful.
PREVOD - Bubenheim (Deutsche)
O Prophet, warum verbietest du, was Allah dir erlaubt hat, indem du da nach trachtest, die Zufriedenheit deiner Gattinnen zu erlangen? Und Allah ist Allvergebend und Barmherzig.
TEFSIR - Ibn Džuzejj el-Kilbi el-Endelusi
Sura ET-TAHRIM (Zabrana) Objavljena u Medini; sadrži 12 ajeta; objavljena poslije sure el-Hudžurat. O, Vjerovjesniče, zašto sebi zabranjuješ ono što ti je Allah dozvolio – U vezi sa povodom objave ovog ajeta postoje dva predanja. Prvo: Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je jednog dana otišao svojoj ženi Hafsi, kćerci Omerovoj. Međutim, nije je zatekao kod kuće jer je već bila izišla da posjeti svoga oca. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je tada zatražio da mu pošalju njegovu robinju Mariju (Koptkinju) te je s njom imao odnos u Hafsinoj kući. Nakon što se Hafsa vratila, rekla je: O, Allahov Poslaniče, ja sam ti na posljednjem mjestu od tvojih žena! Zar si to mogao uraditi u mojoj kući i na mojoj postelji?!" U nastojanju da je zadovolji, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, joj je tada rekao: Hoćeš li biti zadovoljna ako je (tj. Mariju) sebi učinim zabranjenom?" Hoću!" odgovorila je. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče: Već sam je sebi učinio zabranjenom!" Drugo predanje: Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je imao običaj kod svoje žene Zejnebe bint Džahš jesti med. Aiša, Hafsa i Sevda bint Zem'a (njegove žene) su se dogovorile da mu, kada im se približi, kažu da je jeo megāfīr, a to je smola jedne vrste mimoze, slatko koje ima opor okus. Tako su i učinile. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, im je na to rekao: Ne, ja sam jeo med!" One su uzvratile: Lizao si smolu mimoze!" Na to je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: Nikad ga više neću jesti!" a Alejhisselam nije volio da od njega ikada dolazi neprijatan miris. Kada je nakon toga bio kod Zejnebe, predložila mu je: Želiš li da ti dam meda?" a on joj je odgovorio: Nemam potrebu za njim!" Potom je objavljen ovaj ajet koja ga ukorava što je sebi zabranio robinju ili med. Prvo predanje je poznatije i autori sīre (Poslanikovog, sallallahu alejhi ve sellem, životopisa) komentarišu taj slučaj. Drugo predanje, opet, bilježe Buhari i drugi hadiski autoriteti; u nastojanju da zadovoljiš žene svoje? – Tražiš zadovoljstvo svojih žena time što sebi zabranjuješ ono što ti je Allah dozvoljenim učinio, tj. zabranjujući sebi robinju Mariju u nastojanju da zadovoljiš Hafsu. Ovo je dokaz da se zabrana odnosila na slučaj robinje, jer se uskraćivanjem meda nije namjeravalo udovoljiti žene. Alejhisselam se zakleo da će ostaviti med radi njegovog oporog mirisa. A Allah mnogo prašta i samilostan je. – U ovim riječima je aluzija (išaret) da mu je Allah oprostio to što je sebi nametnuo zabranu i da se u tom ukoru primjećuje Poslanikova, sallallahu alejhi ve sellem, počast koju ima kod Allaha, dž.š. Ukor je, dakle, došao zbog toga što je sam sebi otežavao i uskratio ono u čemu je imao stvarnu potrebu. A jako je loše ono što je rekao Zamahšeri koji misli da je ovo bilo Poslanikovo, sallallahu alejhi ve sellem, poskliznuće s obzirom da je učinio zabranjenim ono što je Allah dozvolio. To je nedostatak edeba (odgoja, lijepog ponašanja) spram položaja vjerovjesništva!
TEFSIR - Ibn Kesir
Sura ET-TAHRIM (Zabrana) O Vjerovjesniče, zašto sebi zabranjuješ ono što ti je Allah dozvolio - želeći zadovoljstvo svojih žena? A Allah mnogo prašta i milostiv je. Komentar ajeta: Komentatori Kurana razišli su se o pitanju povoda objavljivanja početka ove sure. Po jednima objavljen je zbog Marije, majke Ibrahimove, ropkinje Allahova Poslanika, s.a.v.s., koji ju je smatrao sebi zabranjenom, te je objavljeno; "O Vjerovjesniče, zašto sebi zabranjuješ ono što ti je Allah dozvolio, želeći zadovoljstvo svojih žena?" En-Nesai prenosi od Enesa da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., imao ropkinju s kojom je imao spolne odnose, pa ga se Aiša i Hafsa, r.a., nisu htjele okaniti dok je nije sebi zabranio, te Allah, dž.š., objavi: "O Vjerovjesniče, zašto sebi zabranjuješ ono što ti je Allah dozvolio." Ibn-Džerir prenosi od Ibn-Abbasa da je on pitao Omera b. el-Hattaba: "Ko su žene o kojima se govori u gornjem ajetu?" On reče: "Aiša i Hafsa." Početni govor se odnosi na Mariju, majku Ibrahimovu, ropkinju s kojom je Vjerovjesnik, s.a.v.s., spavao u Hafsinoj kući i u vremenu kada je bio red da on spava sa Hafsom. Hafsu je to pogodilo i tada reče: "Allahov Poslaniče, učinio si mi što nisi nijednoj drugoj svojoj supruzi u mom danu, kada je na mene red i na mojoj postelji!" -"Hoćeš li biti zadovoljna ako je sada učinim za sebe zabranjenom i više joj se nikada ne približim?" "Naravno!", pa je to Allahov Poslanik, s.a.v.s., učinio i tada joj je još rekao: "Ne spominji ovo nikome!"2 Ona je to ipak ispričala Aiši, a Allah je, dž.š., Svoga Poslanika upoznao s tim, pa je tada objavio: "O Vjerovjesniče, zašto sebi zabranjuješ ono što ti je Allah dozvolio, želeći zadovoljstvo svojih žena." Saznali smo da se Allahov Poslanik, s.a.v.s., iskupio za izrečenu zakletvu i nastavio spolni život sa svojom ropkinjom. Zejd ibn Esleme smatra da su riječi čovjeka ženi: "Ti si meni zabranjena" - nepromišljen, bezvrijedan govor. El-Hejsem ibn Kab prenosi od Omera, r.a., da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao Hafsi: "Nemoj nikome o ovome govoriti, majka Ibrahimova, Marija, meni je zabranjena." "Zar ćeš sebi zabraniti ono što ti je Allah dozvolio?" "Tako mi Allaha, ja joj se neću približiti!", i nije joj se približio sve dok Hafsa nije o ovome obavijestila Aišu, te je Allah, dž.š., objavio: "Allah vam je propisao kako da svoje zakletve iskupite." (Kod ovog predanja sened je ispravan, ali ga ne navodi niko od autora šest hadiskih zbirki. Odabrao ga je hafiz Ed-Dija el-Makdisi u svom djelu El-Mustahredž.) Ibn-Džerir prenosi da je Seid ibn Džubejr rekao: "Ibn-Abbas je govorio: Zakletva kojom sebi nešto zabranjujemo može se iskupiti.'" Ibn-Abbas kaže: "Ajet: 'Vi u Allahovom Poslaniku imate divan uzor' (33:21) odnosi se na slučaj kada se Poslanik, s.a.v.s., ustegnuo od svoje ropkinje", pa je Allah, dž.š., objavio: "O Vjerovjesniče, zašto sebi zabranjuješ ono što ti je Allah dozvolio, želeći zadovoljstvo svojih žena? A Allah prašta i milostiv je.