Idi na ajet

Sura El-Felek, 5. ajet

AJET

وَمِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ﴿٥﴾

PREVOD - Besim Korkut

i od zla zavidljivca kad zavist ne krije!"

PREVOD - Enes Karić

i od zla zavidnika kada zavist ne krije!

PREVOD - Muhamed Mehanović

i od zla zavidnika kad zavidi."

PREVOD - Saheeh International (English)

(5) And from the evil of an envier when he envies."

PREVOD - Bubenheim (Deutsche)

und vor dem Übel eines (jeden) Neidenden, wenn er neidet.

TEFSIR - Ibn Džuzejj el-Kilbi el-Endelusi

i od zla zavidljivca kad zavist ne krije!" – Zavist je veoma loša osobina, a Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: Zavist jede dobra djela kao što vatra jede drva!" Neki učenjaci su rekli da je zavist prvi grijeh koji je počinjen i na nebesima i na Zemlji. Na nebesima je Iblis pozavidio Ademu, a.s., a na Zemlji je Kabil ubio brata Habila iz zavisti. Dalje, zavist ima svoja tri stepena. Prvi: da osoba voli da se bratu muslimanu uskrati neka blagodat, pa makar je on lično i ne zadobio. Drugi: da osoba voli da se bratu muslimanu uskrati blagodat iz želje prema njoj, da se na njega prenese. I treći: da osoba želi zadobiti istu blagodat koju druga osoba posjeduje bez želje da se ta blagodat dotičnoj osobi uskrati. Ovo je dozvoljeno, i ne smatra se zavišću (hased), nego željom (gibta). Zavidljivac sebi nanosi tri štete. Prva: zarađuje grijeh, jer je zavist haram. Druga: čini loše ponašanje spram Uzvišenog Allaha, jer je suština zavisti preziranje Allahove blagodati prema Njegovom robu i suprotstavljanje Allahu u Njegovom djelovanju. I treća: srce mu obolijeva usljed velike tuge i brige. Stoga, molimo Allaha, dž.š., da nas učini onima kojima se zavidi a ne zavidljivcima, jer je onaj kome se zavidi u blagodati, a zavidljivac u kazni. Zavidljivac je u stalnom neprijateljstvu, nema mu lijeka, ta osoba je silnik koji se žali kao da se njemu nepravda čini. Pjesnik je rekao: Svako neprijateljstvo se može izliječiti osim onoga ko ti je neprijatelj iz zavisti." Pod zlo zavisti se ubraja i urok, zato je i rečeno kad zavist ne krije, jer urokljivo oko može čak i usmrtiti. Pitanje: Riječi od zla onoga što On stvara ima općenito značenje, pod koje ulaze sve vrste zala, pa zašto se navedena zla posebno spominju? Odgovor: Ovo se ubraja u specifikaciju (tedžrid) radi posvećivanja dodatne pažnje (el-i'tinā) nakon općenitog izraza. Na kraju: Sve ovo što se spominje u ovoj suri je naglašeno nakon općenitosti drugog ajeta zbog sihira kojim su jevreji opsihrali Allahovoga Poslanika, sllallahu alejhi ve sellem, i zbog žestine njihove zavisti prema njemu.

TEFSIR - Ibn Kesir

i od zla zavidljivca kad zavist ne krije. وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ Komentar ajeta: Komentar ovog ajeta je po smislu sličan komentaru predhodnog ajeta iste sure